Summa sidvisningar

fredag 27 april 2012

Kujo Imperial Coffee Stout

Börjar kvällen med en riktigt stout, Kujo Imperial Coffee Stout. Direkt när man häller upp ölen känner man doften av rökigt kaffe och lätt ton av choklad. Utan att vara en besserwisser ála öl-Bengt Frithiofsson så kan jag sticka hakan i vädret och säga att jag gillar den här ölen bättre jämfört med Brooklyn Black Chocolate Stout. Jag tycker personligen att BCS (Black Chocolate Stout) är en mycket överskattad öl som verkar falla många personer i smaken men jag tror att jag får skriva en längre artikel där jag får förklara varför jag tycker som jag gör.

Man valde även att ändra namnet till Kujo (med K istället för C) pga av rättigheter till Warner Home Video......

Flying Dog: Kujo Imperial Coffee Stout
Artnr: 11648
Abv: 8.9%
Pris: 37:90 sek
OBS: Begränsad upplaga!

Läs mer på Flying Dog


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar