Summa sidvisningar

söndag 4 mars 2012

Fyra stycken öl - Blandat betyg

1 Mars släppet

Ctrl Alt Del - Nils Oscar (Sverige)
En altbier (gammalöl). Kan inte påstå att jag minns att jag prövat denna typ av öl tidigare, en öl som är överjäst och därefter kallagrad.

Första intrycket var att den är väldigt lik en pilsner men med grövre smak (mycket bröd).
Tyckte även den var lite syrlig på ett negativt sätt.
Skulle vilja jämföra mot andra altbier då jag känner att jag inte kan ge den ett rättvist betyg.

Läs mer på Nils Oscar´s hemsida


Hardcore IPA - Brewdog (Skottland)
En kraftig IPA på hela 9.2%.
 Finns inte så mycket att säga mer att än att det var god men i mitt tycke inte en passande öl till någon maträtt pga den starka alkoholvolymen och den rika humlearomen. Bör avnjutas separat!
(Tillägg: Denna öl kommer inte från 1 mars släppet!!!!!!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar